Dag 1 | Rondreis Suriname 2017

7 september 2017 - Paramaribo, Suriname

Dag 1; 7 september 2017

Vanmorgen om 06.00 uur opgestaan, ontbeten en om 07.05 uur vertrokken naar Schiphol. Eerst nog even Martijn oppikken in Haarlem want die brengt ons naar Schiphol en neemt mijn auto mee terug.

Inchecken ging vrij makkelijk want Hilda had dit al elektronisch geregeld via internet. Nog even een visum regelen bij de balie voor Suriname en opweg naar de bagage dropoff.

Foto

Bij de visumbalie ontmoeten wij onze reisgenoten en het stel was dus compleet.

Bagage en douane ging vrij simpel en konden we snel aan de koffie met wat lekkers.

10.35 was de boardingtime gepland en keurig op tijd verliep in incheck soepeltjes. Aangezien wijn comfort Classic hadden geboekt konden wij via een aparte slurf aan boord van de 747-700, wat een ding zeg! Zo groot hadden wij nog nooit gevlogen.

Aan boord ons in de comfortabele stoelen geïnstalleerd en de reis kon precies op tijd beginnen.

Na een vlucht van acht uur en drie kwartier kwamen wij in Suriname op vliegveld Zanderij aan. Bij het verlaten van het vliegtuig viel de hitte als een deken over ons heen, allemaggies 36 graden! Dat zijn we echt niet gewend hoor.

Door de douane en de bagageafhandeling was een drama. Er was een transportband kapot en alles moest via een kleine band de hal in worden gebracht. Wat een toestand! Uiteindelijk na drie uur hadden wij onze koffers.

Foto

Naar het busje, inladen en een rit van ruim een uur waren we dan eindelijk bij ons hotel (Eco Resort Inn) in Paramaribo.

Inchecken ging vrij vlotjes en gelijk door naar de kamer. Spullen installeren, koffers deels uitpakken (morgen gaan we op reis naar Galibi) en eerst maar eens eten. In het restaurant van het hotel werd een geweldige kipsate geserveerd en die lieten wij ons dus best smaken. Daarna douchen en bijtijds naar bed. Het is tenslotte vijf uur tijdsverschil en dat begonnen we echt te merken. Morgen weer een nieuwe dag