Dag 2 | Rondreis Suriname 2017

8 september 2017 - Galibi, Suriname

's Morgens vroeg (7.30 uur) aan het ontbijt en de tassen inpakken voor de trip naar Galibi. Daar zullen wij twee nachten verblijven tussen de locals. Wordt heel primitief hebben we al vernomen. Geen warm water, simpele lodges, geen airco, beperkt stroom en geen WiFi en/of internet. Maar de plek schijnt waanzinnig mooi te zijn.

Na een busrit van ongeveer 1 1/2 uur kwamen we bij de overstapplaats waar we in een soort grote kano (gelukkig wel overdekt) inscheepten voor een tocht van drie uur richting zee, dus stroomafwaarts. Door het getijde verschil van de zee voeren we het laatste stuk tegen de zee stroom in wat flinke boeggolven tot gevolg had. De mensen die voorin zaten werden bij tijd en wijle flink nat. Maar het is gelukkig niet koud en ook het rivierwater heeft een temperatuur van ongeveer 28 graden, dus best wel lekker.

Na de vaartocht kwamen we aan in Galibi, wat een plaatje. Komt zo uit reisbrochure voor een tropisch eiland. Geweldig!

Zoals gezocht was de accommodatie erg simpel maar wonderschoon.